Interactivitatea se referǎ la procesul de învǎţare activǎ.
Copilul primește informaţia și o transformă într-una nouǎ, personalǎ şi interiorizatǎ.
În cadrul învǎţǎrii, copilul are rolul de subiect, iar profesorii îi ghidează în procesul de învățare. Acest tip de învǎţare pune accent pe învǎţarea prin cercetare și descoperire, pe învǎţarea prin efort propriu, independent sau dirijat, pe stimularea imaginației. Întrebarea pe care ne-o punem cel mai adesea la orele de matematică este: DE CE?
Atitudinea activǎ şi creativă a copiilor este o consecinţă a stilului de predare. Cu cât acesta este mai dinamic și mai activ, cu atât copilul își va asuma riscuri, va face asocieri și va avea o atitudine mai pozitivă față de învățare.
Cum facem ca la orele noastre de matematică, învățarea să fie activă?
- Copilul participă direct prin analize și dezbateri la găsirea soluțiilor, adică interacționează cu informația
- Expunerea la mai mulți stimuli (vizuali și auditivi) îl determină să abordeze problemele din mai multe unghiuri și să rețină mai ușor
- Observă cu mai multă ușurință aplicabilitatea practică a anumitor probleme
- Concursurile “online” au feedback imediat, ceea ce îl ajută pe copil să înțeleagă pe loc ce a făcut corect sau nu
Strategiile didactice interactive sunt recunoscute drept modalităţi eficiente de stimulare a potenţialului creativ, atât individual, cât şi la grupă, promovând un mod de lucru care exersează capacităţile superioare cognitive ale copiilor.
Toate aceste elemente de mai sus duc la creșterea gradului de motivare intrinsecă, ceea ce îl ajută pe copil să se apropie de procesul de învățare și deosebește cursurile noastre de o meditație clasică.